Review ROTI KITAB BY NIKAFE - Tempat Makan Breakfast Sedap Shah Alam

Alhamdulillah pagi Ahad minggu lepas, mommy eez discover satu tempat makan breakfast yang best dekat Shah Alam ni. Mommy eez dan famili saja nak cari tempat makan sarapan yang ideal untuk kitorang beriadah lepas makan. Hobi kitorang selalu round2 dekat kawasan tasik naik si Mobot (e-scooter) sambil bagi Incik Boss bersenam. Mommy eez macam biasa jadi bodyguard untuk kanak2 ribena. Dah puas tanya Pak Cik Google, akhirnya kitorang decide untuk pergi ke kedai makan Roti Kitab by Nikafe di Taman Tasik Seksyen 7, Shah Alam.

 

 

Kitorang sampai di sini lebih kurang pukul 10pagi. Mommy eez ingatkan ada ramai orang sebab weekend, tapi tak ramai sangat sebab ada yang dah beredar mungkin sebab hujan mulai turun. Kami dapat spot meja makan kayu dan muat untuk duduk 4 beranak. Orang beratur agak panjang tapi service agak laju juga. 

 


Menu yang ada di Roti Kitab ni:



Mommy eez perasan ada 1 lagi kedai lain yang bersebelahan dengan Roti Kitab ni bernama Sweet Savoury 7. Mereka pun ada menu yang tersendiri:



Berikut makanan yang kitorang order:


1. Roti Kitab Barat (dari kedai Roti Kitab) - roti bakar disaluti planta dan kaya yang tebal siap dengan dua sosej, satu telur separuh masak dan baked beans.


 

2. Roti Butter Gula (dari kedai Roti Kitab) - untuk anak bongsu yang tak berapa pandai nak makan roti. Standard rasa roti bakar gula dengan butter.

 

3. Sand Toast Melayu Campur (dari kedai Sweet Savoury 7) - sedap dan kenyang untuk anak berusia 11 tahun. Terlupa plak nak ambil gambar dish ni sebab anak sorang ni dah kelaparan. Sampai2 terus ngappp!


4. Set Omelette Cammpa (dari kedai Sweet Savoury 7) - tidak mengecewakan dengan harga yang berpatutan. Rasa sangat berbaloi.


 

5. Minuman - Kopi Vietnam & Milo Ais. Mommy eez bukan peminat kopi Vietnam sebab rasanya agak manis untuk mommy eez dan ada serbuk2 kopi di dasar cawan.


Total semua kami belanja tak sampai RM50 utk 4 orang makan termasuk air.


Lepas makan, masa untuk membakar lemak dengan beriadah di kawasan tasik yang betul2 berdepan dengan kedai makan ni. Memang berbaloi2 datang ke sini. Cuma kalau datang awal pagi waktu weekend kemungkinan susah nak dapat parking sebab kawasan yang agak terhad. Lagipun area ni betul2 dekat dengan UiTM Shah Alam dan kawasan perumahan. Banyak gazebo disediakan dekat tasik ni, so ramai juga yang buat mini event untuk birthday party ataupun photoshoot dengan pemandangan tasik yang cantik. Playground pun ada. So memang port lepak terbaik untuk famili.


Mommy eez sempatlah 2 kali round lalu trek yang disediakan dengan ride si Mobot sambil bawa adik Wafa. Hahaha~ Tak rajin nak jogging sebab baru lepas makan. Tapi, tak sampai 30 minit lepas tu, hujan pun turun dengan agak lebat. Malang pun tak berbau, kakak Raihan terjatuh plak masa tengah ride si Mobot. Memang macam2 drama plak lepas tu. Mommy eez siap terlepas appointment doktor tengah hari tu sebab tersilap waktu setting dalam kalendar phone. Aaahhh… redha je laaaa…


Apa2 pun, pengalaman yang menariklah makan di situ. Mommy eez rasa memang ramai orang yang selalu datang ke situ sebab kedai makan pun yang ada 2 tu je la - Roti Kitab dan Sweet Savoury 7. So, kalau korang jenis light eater dan suka lepak2 dekat tasik silalah ke sana ye. Kedai makan tu beroperasi dari pukul 7.30am sampai pukul 12pm tengah hari.


Itu saja review ikhlas dari mommy eez tanpa ada sponsorship dari mana2 pihak. Hihihi~



Lavvv,

Mommy EEZ

2 comments:

  1. wah...best jugak nie...bebila rajen, boleh ajak incikSuami ke sana,,,jauh betul nak p bfast nya...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila2.. tapi saya rasa Taman Tasik Shah Alam yang dekat PKNS tu lagi besar dan lagi banyak kedai makan. Kot nak kelainan bolehlah datang sini. Hihihi

      Delete

Popular Posts