Review Botol Susu - Puting Avent Natural dengan botol susu Tommee Tippee


*SIS, ANAK SAYA REJECT PUTING TOMMEE TIPPEE, KALAU SAYA NAK PAKAI PUTING AVENT NATURAL BOLEH TAK?

Siapa ada masalah mcm ni? Sila angkat ketiak dan bau sendiri. Hokey gurau gurau main wau. Mostly mommies ramai kan yang ada problem macam ni..So, Mommy EEZ bagi contoh yang REAL punya kenapa puting Avent Natural TAK SESUAI dengan botol Tommee Tippee walaupun sama2 jenis wide neck. Sebabnye design dan size adalah berbeza. Ada jarak sikit di antara puting Avent Natural dengan ring botol Tommee Tippee tu jadi dikhuatiri akan ada kebocoran nanti. Tak payah nak tunggu botol tu digoyang2 inulkan, sekali terbalik je sure susu tumpah mencurah2. Kalau guna susu sendiri (breastmilk) then tertumpah mahu menangis 7 hari 7 malam tak habis.. exaggerate pula Mommy EEZ ni kan. Ye lah kita jenis susu 'asal hado' tak ada lah meriah sekali pam untuk satu hari dapat 30oz kan.. wuwuwuwu.. yang penting bersyukur selalu..ouch! 

*Update* *Ataupun untuk botol susu Tommee Tippee, brand puting lain yang sesuai dengan botol susu Tommee Tippee ni ialah brand Nuby*
Jadi Mommy EEZ recommend better pakai puting dengan botol ikut brand masing2 untuk elakkan kebocoran dan juga jimat duit utk test2 botol kan? So clear ye semua? Bole share info ni dengan kawan2 yang tengah pening cari botol susu sesuai untuk anak mereka ye.. Agak2 tak sure mana nak cari TRUSTED SELLER jual botol susu atau barang2 baby lain, buka je Facebook Page The Kiddie Oasis. Bukan setakat botol susu je, educational toys/books pun hadoooo.

Kalau ada apa2 kemusykilan atau info2 menarik nak share dgn Mommy EEZ, bole WhatsApp atau PM mana2 yang selesa via email vole, Facebook vole, Instagram pun vole! Paling senang drop je komen dekat bawah Insya Allah Mommy EEZ akan response hokey!

Lavveyewww!
Mommy EEZ

No comments:

Post a Comment

Popular Posts