Wedding Review - Pelamin (Malay Wedding Dais)

Salam,

Kali ni saye akan buat review pasal pelamin plak.. Haaa.. kalau nak tau pelamin saye macam mane rupe.. cubela tgk bawah ni...

Ops sebelum terlupe.. pelamin saye dibuat oleh RASSDECO & WEDDINGS.

 Courtesy of Adillah bt. Hj. Daut.. =)

Tapi yang setelah di-edit dan nampak lebih meriah dan WUAAAHHH gitu.. yang kat bawah ni..

Credit to G.I. Photoshoot - Arif Rahaman

Kalau nak ikutkan memanglah cantik pelamin yang dibuat oleh RassDeco ni.. Ramai jugakla para tetamu yang hadir mase resepsi saye pada 11 Disember 2010, puji sebab tema warna yang cantik dan hiasan pelamin yang sgt meriah.

Memanglah di mata tetamu semuanya cantik tapi di sebalik kecantikan itu, ade beberapa perkara yang membuatkan hati saye ni agak panaaaasss jugakla... Dari segi pengurusan dan janji2 manis yang ditabur kalau ikutkan design pelamin saye sepatutnye menjadi seperti bawah ini dengan sedikit perubahan dalam warna tema..

Source - RassDeco & Weddings website

Tapi disebabkan RassDeco ni amik terlampau byk sangat tempahan pelamin sampai 5 pelamin dalam satu hari, jadi kualiti yang mereka bagi pun tak seperti yang dijanjikan. Saya ade menempah fresh flower untuk center piece atas setiap meja makan tertamu, tapi RassDeco tak dapat sediakan. Bertambah hangin bile saya minta fresh flower arch tapi diberinye arch kain2 berlampu. Dan lagi menaikkan darah saya apabila sepatutnye mereka beri saye 3 unit lampu chandeliar sebaliknye mereka bagi 3 lampu biji tanglung aje! Memang patut saye memotong bayaran terakhir mereka disebabkan servis mereka.... yang..... haissshhh...

Alasan pengurusan bile jadi macam ni ialah, mereka terima tempahan yang lagi mahal dan menggunakan design yang same dengan saye. Jadi mereka lebih mengutamakan pelanggan yang bayar lagi mahal berbanding dengan saye. Sangatlah tak adil sebab saye telah menempah lebih dahulu tapi nampaknye ade yang pilih bulu dekat situ..Takpela.. Tuhan saje yang berhak membalas janji2 manis palsu mereka itu..

Pelamin mereka ni saye tak nafikan memang cantik dan menawarkan harga yang sangat murah berbanding dengan org lain yang selalunye pelamin fresh flower mahu mencecah sehingga RM5k ke RM6k. Tapi, dengan RassDeco, contoh yang saye bagi kat atas tu harganya sekitar RM3.5k sahaja. Saye telah mendapat harga istimewa sbb dulu abg saye pernah mengambil khidmat mereka juga jadi saye dapat beberapa diskaun. Itu pasal la saye agak kurang dilayan kerana saye hanye membayar sekitar RM2.8k. Itu pun saye telah meminta utk tak menggunakan sepenuhnye fresh flower di atas pelamin. Ada dua pasu yang bunganya artificial.


Papepun saye masih bersyukur kerana pelamin saye masih berdiri megah dan cantik. Cume, saye agak terkilan dan tak berpuas hati dengan layanan & pengurusan RassDeco. Rating yang saye bole bagi..

3 BINTANG!


4 comments:

  1. byk gak cikadak nk kawen ni ek...huhu...xpela..asalkan da selamat.......tp pelamin ori tu mmg cantik

    ReplyDelete
  2. heheh..takpe eda...pelamin mu mmg cantik giler mase tuh..tak nmpk sgt cacat cela nye...in fact tak pasan pon...heheh~tp tak ptut laa die cakap camtuh..yg die utamakan org byr lebey.ape plak camtuh!!ee..geramnyer!!!

    ReplyDelete
  3. eii.. jahatnye. blh pulak mcm tu ye. maknenye dia utamakn org kaya la drpd org yg sederhana mcm kita ni. plg xsuka kalau vendor yg mcm tu. xbaik buat customer mcm tu. nnt dpt la tu balasan. opss.. hehehe..

    ReplyDelete
  4. hohoho.. ni adela perkara normal rasenye dlm org melayu berniaga. agak tak berpegang pada janji. apekan daye.. yg penting saye dapat jgk potong RM50.. nnt cube bace pasal hal baju pengantin plak.. same je pattern dia..

    sgt sedih dgn bangsa melayu sendiri.. =l

    ReplyDelete

Popular Posts