Wedding Review - Door Gift untuk VIP dan Normal Guests

Hari ni saye akan buat review pasal door gift. Sekarang agak menjadi trend bila sebut pasal door gift je, kalau boleh kite nak bagi sesuatu yang sangat simple dan senang. Jadi, untuk resepsi saya yg lepas pada 11 Disember 2010, saye telah memilih dua jenis door gift:

1. Door gift - Mug Cawan berpelekat daripada Jarimanis Premium
2. Door gift - Kek Marble Pecah 8 daripada Restu Rezeki Enterprise

Door gift yang pertama adalah untuk tetamu VIP dan juga kenalan/saudara rapat manakala yang door gift yang kedua adalah untuk tetamu biasa yang hadir semasa resepsi.

A) Mug Cawan berpelekat daripada JARIMANIS PREMIUM

Saye telah menempah cawan yang berharga RM4 daripada kedai ni dalam mase kire2 sebulan sebelum majlis saye.  Sebagai intro, kedai ni terletak di Central Market (CM) sederet dgn kedai2 buat kraf tangan dan cenderahati.

Layanannye agak bagus daripada Kak Wan cuma saya agak kesal sbb cawan yang diberi tidak begitu kemas. Tambahan, riben yang saye minta sepatutnya warna purple tapi dia bagi saye warna pink. Bagi saye, yang menampakkan mug cawan saye cantik adelah disebabkan design sticker yang direka oleh Nurul, designer kad kahwin saye dan juga atas ilham saye dan Abg Ham (suami saye).


Disebabkan Kak Wan tidak dapat menepati janji untuk menghantar tepat pada masenye, lalu dia sanggup untuk menghantar sendiri cawan yang saye tempah sebanyak 150 biji terus ke rumah saya di Jalan Duta. Kemudian, setelah diperiksa saye mendapati ade 3 cawan telah rosak (retak,sticker rosak dan langsung takde sticker) lalu saye pun memberitahu Kak Wan dan dia seterusnya berjanji untuk memberikan 5 biji cawan sebagai ganti yang rosak (extra 2 sebab saye terpaksa berpatah balik ke CM untuk dptkan replacement). Bawah ni ialah hasil yg saye dpt..

Bile sampai mase nak hantar untuk ganti baru, Kak Wan sekali lagi menahan saye supaye menunggu kerana sticker pada cawan tu dah habis. Saye terpakse menunggu untuk mereka menempah sticker baru dan ini agak merimaskan saye. Hampir setiap hari saye call, dan mereka masih lagi menunggu sticker yg belum siap. Nak dipendekkan cerite, saye semakin hangin satu badan dan Kak Wan cube memujuk saye untuk memberi 8 biji cawan sebagai ganti. 
Bile semua dah setel, saye pun datang ke CM dan saye bertambah kecewa bile tgk hanye 5 cawan saje yang saye dpt sbg ganti, jenis sticker yg diberi pun lain daripada yang asal (walaupun gambar same) dan riben yang diberi berwarna HIJAU! Nak kate buta warna, rase mcm kejam plak. Tapi ini yang saye hadapi dgn kedai ni sepanjang mase buat tempahan mug cawan ni. Nasib baik saye agak bersabar dan akhirnya mereka pun menukar riben menjadi warna pink. Bile saye tanye mane janji2 manis nak bagi ganti sampai 8cawan, Kak Wan hanye mampu tersengih aje.
Itulah pengalaman kalau berursan dgn peniaga Melayu. Walaupun tak semua begitu, tapi sudah cukup untuk memberi pengalaman buruk kepada saye. Saye mampu bagi rate untuk kedai ni..
2.5 BINTANG!!!



Kedai kek ni mmg agak popular sbb setiap kali kalau saye pergi kenduri kahwin mmg berlambaklah dapat kek ni. Sedap jugakla dan sangat berbaloi dengan harganye RM2.30. Harga asal sepatutnya RM2.50 tapi sebab saye tempah dalam 1000 biji kek, jadi saye dapat diskaun 20sen untuk setiap satu kek.

Kedai ni terletak dekat Lorong Haji Shuib, Jalan Kebun, Shah Alam. Agak hulu jugakla tempat dia tapi BERBALOI gilela datang sane. Dahla jauh, tapi layanan yang diberi memang SANGAT MEMUASKAN! 

Mase saye, Mama & Ayah sampai di sane, kami telah dijamu dengan kek, sekaligus merase pelbagai produk mereka. kalau nak survey bolela tekan link dekat atas tu. Bagi kami, rasenye boleh tahan dan kek marble pecah lapan ni sebesar kuih bahulu yg warna hijau tu. Rase dia tak kering sgt, agak moist dan padat. Memang sangat berpuas hati, lalu kami terus bayar deposit sebanyak RM100. Kek ni lebih kurang cam gambar bawah ni la..

Source - Restu Rezeki Enterise website

Perisa yang saye pilih mase tu ada 4 - oren, strawberi, pandan dan coklat. Tiada ekstra caj! =)

Kotak yang saye pilih pun boleh pelbagai jugak, disebabkan tema saye putih dan purple jadi saye pilih kotak warne bawah ni..

Source - Restu Rezeki Enterise website

Penghantaran dibuat di waktu pagi hari majlis saye dan terus ke tempat dewan resepsi saye di Bukit Damansara. Sangat senang berbincang dgn mereka dan sgt peramah. Rating yang saye boleh bagi..


4.5 BINTANG!!!

2 comments:

  1. As'salam.. eda.. :) xsangka jumpa blog eda

    ReplyDelete
  2. hohoho.. takpe.. kot bace ble buat panduan buat preparation kawen.. hehehe..

    Happy reading!

    ReplyDelete

Popular Posts