Selamat Datang Ramadan Kareem 2023~

Assalamualaikum semua. 


Post ni dah terlambat 2 hari sebab hari ni dah hari ke-2 kita berpuasa. Tak apalah yang penting mommy eez rasa belum terlambat lagi nak wish...


SELAMAT BERPUASA buat semua para muslimin dan muslimat yang dirahmati Allah SWT selalu!


Di sini mommy eez share niat puasa sebulan dan harian buat rujukan korang semua~




Puasa kali ni, mommy eez nak rasa sangat keberkatan bulan Ramadan tu sendiri. Sebelum2 ni, rasa macam tak bersemangat lepas tu rasa serabut sebab memikirkan banyak hal. Kali ni, sekalipun rasa banyak benda nak kena buat, tapi mommy eez didik hati ni jadi redha. 


Redha, dapat buat ibadah takat ni je. 

Redha, tak semua benda kita dapat buat dengan sempurna. 

Redha, kita hanya merancang, Allah SWT yang tentukan. 

Redha, sekalipun plan tak menjadi, kita tetap teruskan dan buat mana yang mampu.


5 jenis redha ni mommy eez pegang supaya tak nak bebankan sangat perasaan yang dah memang sedia down dan serabut. Mahunya tak serabut. Lately Shopee dan Lazada suka sangat kenakan overcharged shipping dekat parcel Kiddie Oasis. Mentang2 lah kita dah sign-off segala mak nenek program dia, cara lain nak curi duit seller ialah dengan kenakan overcharged shipping kot 😒. Sebelum2 ni, tak pernah kena pun. Malah, dimension yang mommy eez letak pun lebih besar dari sepatutnya. Letih asyik nak kena argue dengan agent diorang. Yang tak logiknya, parcel bulan 10 tahun lepas punya pun tiba2 baru dapat tahu kena overcharged shipping. Barang dah sampai lama dekat customer bulan 10 tahun lepas, tiba2 baru sekarang nak caj??? 

Bertabahlah~~~

Mommy eez ni hanyalah seller level2 ikan bilis je. Memang selalu kena buli. 

Isk isk isk~~~


Umur dah nak masuk 40-an ni, mommy eez nak rasa tenang2 je. Kadang2 terfikir juga nak quit job as online seller. Tapi rasa sayang pula sebab dah lama bertapak kan. Rating pun dah ada. Walaupun tak ada lah gah mana, tapi bolehlah~

Ada juga lah cubaan nak tukar job, tapi perasaan anxiety tu datang. Tambah2 self confidence pun dah tahap -187. So, kita maintain je lah dengan apa yang ada. Yang penting dapat lebih banyak masa nak buat benda baik dan belajar tadabbur Al-Quran. Nak capai achievement hebat2 pun, bukannya kekal sampai bila2. Ada orang Allah SWT bagi rezeki dapat capai impian hebat2, dipandang tinggi dan duit berkepuk2. Tapi, mommy eez pilih untuk low profile and be at my own pace. Financially, mommy eez bukan kategori mewah sangat, tapi rasa cukup, Alhamdulillah. 


Hokey, back to our Ramadan spirit. Sorry, termelalut jauh plak kan. Walaupun ada bad vibes di situ, anggap je lah it is a part of life challenges yang semua orang pasti akan lalui. Cuma caranya dan masanya berbeza bagi setiap orang.


Mommy eez berdoa kita semua diberi rezeki oleh Allah SWT untuk berjumpa dengan Lailatul Qadr dan diberi kesempatan untuk berdoa sebanyak2 mana yang boleh pada malam itu insha Allah. Semoga Allah SWT memperkenankan segala doa yang baik2 untuk kita dan mengurniakan husnul khotimah buat kita semua.

Aameen.


Mommy eez ada buat sharing #faktamenarikramadan dekat Instagram Kiddie Oasis setiap hari dalam bulan Ramadan ni. Harapnya niat berkongsi ilmu ni, diterima dan dibalas pahala oleh Allah SWT, biiznillah. 


Jumpa lagi dalam next post. Jangan lupa makan sahur tau! Takut nanti, puasa yang yuk, pagi2 buka periuk! Hihihi~ JK.


Lavvv,

Mommy EEZ


www.kiddieoasis.com.my

4 comments:

  1. Selamat berpuasa mommy eez..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat berpuasa kepada Sue dan famili juga =)

      Delete
  2. Replies
    1. Selamat berpuasa dan menunaikan solat terawih. Semoga kita dikurniakan rezeki untuk beribadah dan berdoa di Lailatul Qadr. Aaameeen =)

      Delete

Popular Posts