Review Botol Susu - Botol susu Avent Made in Indonesia ni botol susu TIRUAN / FAKE ke?

Zaman sekarang dah banyak online shop yang tumbuh macam cendawanzzz. Jadi bukan senang nak cari trusted seller online shop yang betul2 menjual barangan ORIGINAL dan AUTHENTIC gittew. Sepanjang Mommy EEZ berniaga so far tak pernah lagi jumpa botol susu Avent yang tiruan. Mungkin ada rumors yang kata botol susu Avent yang 'Made in Indonesia' ni ialah botol susu tiruan sebab kalau ikut brand botol susu Philips Avent kan datangnya dari England/UK. Jom kita jadi 'detective Conan' apakah betul apa yang dikata?? Ececece.. =P

Kita tengok dulu contoh botol susu yang dikatakan Made in Indonesia tu..



Mommy EEZ tengok kualiti botol susu Avent Natural Blue Monkey 9oz ni sama je dengan botol susu Avent yang lain. Pada kotak botol susu dan juga bawah botol susu Avent ni pun ada tertulis 'Made in Indonesia'.


Takkanlah Philips Avent ni saje gatal2 siap engraved lagi wording 'Made in Indonesia' tu pada botol susu Avent tu. Jadi setelah digodek2 dengan Pakcik Google, maka terjawablah yang sebenarnya Philips Avent ada kilang yang beroperasi di Indonesia malah di China pun hado! Tak percaya lagi.. silalah angkat jari telunjuk yang runcing itu ke link bawah ni:

PHILIPS AVENT INDONESIA

Kita bagi screenshot sikit untuk authorised distributor Philips Avent di Indonesia


So pleassseee mommy2 sekalian jangan terlampau skeptikal sangat dengan botol susu Made in Indonesia mahupun China (selalu botol susu dari Walmart USA is made in China). Yang penting beli dengan authorized reseller atau pun TRUSTED ONLINE SELLER macam Mommy EEZ. Eh? Hehehe~

Kalau ada yang berkenan dengan design botol Avent Natural Blue Monkey 9oz ni atau pun nak tengok design2 rare lain boleh terus godek2 Mommy EEZ punya FB Page The Kiddie Oasis atau pun follow Instagram @baby.oasis hokey. Sorry terpaksa buat private sebab atas menjaga keselamatan dan info2 yang Mommy EEZ share di situ. Biasalah ramai juga orang2 malas yang tau nak kopipes lepas tu claim sendiri punya info kan. Apa2 pun ilmu kenalah share jugak ye tak?

HOHOHO! Kiddie Oasis is now on LAZADA. Mommy2 sekalian boleh membeli melalui LAZADA dengan FREE POSTAGE juga dengan click link di bawah tu taw!

Buy Avent Natural Blue Monkey from LAZADA!

So kalau ada sebarang kemusykilan jangan dipendam di dalam hati, buruk padahnya. Hehehe~ jumpa lagi dalam next post hokey pokey!

Lavveyeww,
Mommy EEZ

No comments:

Post a Comment

Popular Posts