FROM THE RIVER TO THE SEA, PALESTINE WILL BE FREE!

It has been more than a month since the war started between the z1onis laknatullah with our mujahideen in Gaza, Palestin. Tapi peperangan ni tak nampak sangat pun pertembungan antara tentera z1onis tu dengan tentera mujahideen. Perang ni lebih banyak mensasarkan orang2 awam yang tak bersenjata, tak terdaya dan sangat teraniaya. Orang2 tua, wanita dan kanak2 paling ramai menjadi mangsa. Manakala yang lelaki2 Palestin pula kebanyakannya ditangkap oleh tentera Israhell Diapers Force (sengaja dipanggil macam tu sebab geram ngatttt kat tentera2 pengecut ni) untuk diseksa dan dimalukan secara fizikal dan mental. Allahu.. besarnya ujian orang2 yang tinggi imannya, Kebanyakan mereka menghafal al-Quran dan berkebolehan mengalunkan bait2 Al-Quran dengan sangat indah. Macam Al-Quran tu memang dah sedia bersemadi di dalam dada mereka semua.


Sepanjang peperangan ni terjadi dan digabungkan dengan teknologi sosial media yang ada sekarang, sangatlah mudah kita nak tengok apa yang berlaku dekat Gaza sana. Mayat2 para syahid yang hancur berkecai, tak ada kaki, tangan mahupun kepala memang sangat2 disturbing. Kadang2 mommy eez rasa auto-depress bila hampir setiap hari disajikan dengan video dan berita2 yang sedih dan kejam ni. Mommy eez mula tak lalu makan dan tak ada semangat langsung nak buat kerja2 harian. 


Tiba2, mommy eez ternampak 1 post ni daripada @jannahsutikislan di Instagram.

This is what I needed the most.. Terima kasih sis for your beautiful reminder dan mommy eez share to those who need this as well.

Be resilient, be strong, and never quit!!!!


Jangan pernah berhenti berjuang untuk saudara2 kita di sana. Dulu mungkin kita leka, lalai dan jahil tentang isu Palestin. Tapi sekarang kita perlu berubah. Dunia semakin ke penghujung. Jika bukan dunia yang berakhir dulu, hidup kita juga pasti berakhir. Anggaplah sekecil2 perjuangan kita, sebagai jihad demi agama Islam dan tanah air Palestin. 


Lavvv,

Mommy EEZ

No comments:

Post a Comment

Popular Posts