Review Botol Susu - Puting Avent Classic dengan botol susu Pigeon


"SIS, SAYA NAK BOTOL SUSU TAHAN LAMA DARIPADA BOTOL PLASTIK BIASA TAPI SAYA NAK MAINTAIN ANAK SAYA PAKAI PUTING AVENT CLASSIC. BOLEH KE?"

Ya.. boleh saja mommy2 semua. Botol susu jenis yang tahan lama dalam 1-2 tahun boleh pakai yang jenis glass / kaca, PES ataupun PPSU. Macam dalam gambar di atas tu Mommy EEZ guna botol susu Pigeon Peristaltic Plus jenis PPSU. PPSU ni atau nama glamornya ialah Polyphenylsulfone di mana material characteristic is a combination of plastic and glass. Bukan itu saja, botol susu PPSU ni boleh tahan panas sehingga suhu mencecah 180 degC. Plastik biasa yang PP (polypropylene) tu hanya boleh tahan panas sehingga 120 degC.

Ok, berbalik kepada cerita asal, YA memang boleh pakai puting Avent Classic pada botol susu Pigeon jenis wide neck saja. Just nice and terletak saja puting tu pada botol susu Pigeon tu. Kelebihan puting Avent Classic ni ialah material silikonnya agak keras sikit berbanding puting silikon yang lain. So kalau anak2 mommy jenis suka gigit2 puting bolehlah cuba puting Avent Classic ni. Kepada mommy2 yang tengah cari puting Avent Classic bolehlah tekan button di bawah hokey!


https://shopee.com.my/Avent-Classic-Plus-Teats-Medium-Flow-(Level-3)-i.4491129.15095435


So, kalau ada mommy2 yang teringin nak mix & match antara botol/puting Avent Classic dengan Pigeon jenis wide neck bolehlah main tukar2 ye, sebab size pada ring bottle kedua2 brand ni adalah sama. Mommy EEZ show off gambar contoh sikit dekat bawah:


Cons sikit di sini ialah bila nak rapatkan / tutup botol susu Avent Classic tu dengan puting Pigeon wide neck tu agak ketat sikit sebab bahagian leher puting Pigeon agak tebal. So kena tutup betul2 rapat untuk elak dari susu tumpah. Kalau yang susu ibu tu sekali tumpah boleh menangis 7 hari 7 malam TAW! Hihihi~ gurau je.

Lepas tu ketinggian puting Pigeon dan Avent Classic tu pun just nice saja dengan penutup botol susu masing2, cuma Mommy EEZ tak ingat nak ambil gambar as proof. Huhuhu~
 
Kalau puting Avent Natural boleh tak pakai pada botol susu Pigeon wide neck ni? Haaa.. jawapannya ada dalam next post. Nanti Mommy EEZ update link di sini hokey.

Terima kasih kepada anda semua yang sudi membaca Tips Botol Susu dari Mommy EEZ. Insya Allah banyak lagi tips yang Mommy akan kongsikan di masa akan datang. Jumpa lagi!


Have a nice weekend!

Mommy EEZ

No comments:

Post a Comment

Popular Posts