Selamat Hari Raya 2023 dari Mommy Eez Kiddie Oasis

Holaaaa semua!


Mommy eez dengan rasa happy nak ucapkan...


buat semua yang sudi singgah dan membaca blog mommy eez yang macam suam2 kuku ni. 


Azam tahun baru hari tu konon nak buat 1 hari 1 post. Tapi makin ke laut dalam perginya. Takpe lah. Biarlah expectation tinggi, barulah usaha tu datang dalam nak mencapai target tu kan. Kalau target expectation tu tak ada, lagi tenggelam timbul post dekat blog ni jadi macam biskut chipsmore 😅


Alhamdulillah a'la kulli hal. Mommy eez rasa happy dalam meraikan eidulfitri tahun ni sebab bulan Ramadan lepas, mommy eez dapat tunaikan solat sunat terawih dan witir cukup pada setiap malam yang tanpa keuzuran syari'e. Walaupun rasa macam terlepas malam al-qadr (rasa macam malam Ramadan yang ke-23 sebab malam Jumaat) tapi mommy eez tetap rasa Ramadan kali ni adalah lebih baik dari bulan Ramadan pada tahun2 lepas. Alhamdulillah. Cuma cabaran sekarang ialah macam mana nak kekalkan momentum ibadah tu walaupun bulan Ramadan dah berakhir.


Salah satu cara macam mana kita nak tahu yang Allah SWT terima amalan kita masa bulan Ramadan ialah, kita dapat kekalkan momentum ibadah dan juga menjadi insan yang lebih baik dari sebelum ni. Kita akan rasa ibadah tu adalah 1 perkara yang sangat menyeronokkan sekalipun tak dapat nak buat banyak macam masa bulan puasa. Allah SWT tahu kemampuan setiap dari kita. Yang penting biar istiqamah walaupun dalam kuantiti yang sedikit. Kalau nak cakap bab kualiti melebihi kuantiti ni ada disentuh dalam Al-Quran terutama dalam peperangan Badar, kisah Thalut dan Jalut serta banyak lagi kisah2 dalam Al-Quran. Tak perlu nak jadi perfectionist kerana yang sempurna itu hanyalah Allah SWT yang Maha mempunyai Keagungan dan Kesempurnaan (Al-Jalil).


Hokey stop. Tiba2 nak bagi ceramah dah kenapa.


So, post kali ni tak nak panjang2. Mommy eez hanya nak doakan semoga semua orang bergembira beraya di samping keluarga tersayang sambil dapat mengeratkan silaturrahim. Jangan buat palatau budget kita semua serba tahu dan hebat sedangkan ada lagi orang lain yang lebih hebat dari kita. Selalunya orang yang hebat luar dan dalam ni, tak banyak cakap dan sangat cool. Bak kata pepatah nenek moyang mommy eez, diam2 ubi berisi atau ikut resmi padi, makin tunduk makin berisi gittewww~~~


Hokey mommy eez mengakhiri post ni dengan seketul iklan... 😜


Kalau korang ada nak buat open house, nak cari dessert sedap, murah dan berbaloi boleh terus roger mommy eez dekat whatsApp bawah ni hokey. Kek berharga bawah RM100 boleh dapat 3 kek bersaiz 7 inci tau! Mana nak dapat ooiiii!



Delivery kek ke seluruh Semenanjung Malaysia~~~



Lavvv,

Mommy EEZ

No comments:

Post a Comment

Popular Posts