Review Botol Susu - Apa beza Avent Classic Plus dan Avent Classic yang lama?

Assalamualaikum para pembaca semuaa~~ (tak jawab dosa.. muahahaha!)

Ramai mommy2 yang tanya pada Mommy EEZ apa beza Avent Classic Plus (baru) dengan Avent Classic yang lama. Untuk pengetahuan semua, Philips Avent dah lama discontinued design botol susu Avent Classic yang ada ring tu sejak 4 tahun yang lepas. 

Sekarang ni semua jenis Avent Classic Plus dah 
TAK ADA RING! 

Dulu masa anak pertama Mommy EEZ, pernah beli yang Avent Classic jenis lama tu. Memang sangatttttt leceh sebab kalau ring tu tak letak betul2 memang menaburla susu dari botol susu Avent tu. Siap makcik yang jagakan kakak Raihan complaint kat Mommy EEZ botol susu asyik bocor je. Sedangkan ring tu yang sebenarnya dah hilang. Haih sabarrrr je la.


Atas ni gambar yang customer Mommy EEZ share untuk tunjukkan ring dalam botol Avent Classic yang jenis lama. 

Sekarang design semakin simple dan lebih effective. So tak adalah nak bocor2 ni walapun tanpa ring botol. Mommy memang peminat botol susu Avent dari dulu sbb gambar2 kartun yang sangat comel dan senang nak cari teats.. hehehe! Jom kita cuci mata tengok botol susu Avent Classic Plus ni.



Botol ni Mommy EEZ jual single pack. Harga RM35 je sebotol. Botol susu Avent Classic Plus design Blue Sailboat ni ada sekali dengan puting Level 2 Slow Flow (2 lubang) untuk baby 1months++. Gambar real botol susu ni macam dekat bawah ni:





Tengok bahagian dalam ring botol Avent Classic Plus ni. DAH TAK ADA RING! Yang lain semua masih sama termasuk bentuk puting Avent Classic.

BERMINAT NAK ORDER? KLIK DI SINI YA!
https://shopee.com.my/Avent-Classic-Plus-Blue-Sailboat-9oz-i.4491129.150047509

Banyak lagi design untuk Avent Classic Plus ni dan saiz yang available ada 4oz, 9oz dan 11oz. Tapi untuk design blue Sailboat ni ada 1 saiz je la - 9oz / 260ml. Material jenis standard polypropylene (PP). Kalau mommy2 berminat nak beli boleh whatsapp atau beli terus di Shopee. Link di sebelah kanan sidebar hokey!

Semoga mommy semua dapat gambaran dengan jelas apa beza Avent Classic Plus dengan Avent Classic yang lama melalui post Mommy EEZ kali ni. Nak info lebih jelas secara ilustrasi seperti di bawah ni:


 Apa2 kemusykilan boleh drop komen di bawah hokey!


Lavveeyewww,

Mommy EEZ

No comments:

Post a Comment

Popular Posts